joo-o, rva(?)N ei nyt muista, mitä sanoi Friedrichille tänään , eilen ja toissa aamuna »Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen«, - ja mies on nyt ollut pitkään hiljaa ja aatoksissaan. Mietelauseen omi sittemmin omakseen eräs toinen filosofian harrastaja.
Pihalla ollaan ja tukevasti. Pitäiskö vielä lisätä, että muuan Adi sai aikanaan vaikutteita Friedrichin ajatuksista. Tästä Adista on tänä syksynä julkaistu upouusi elämäkertakin.
Juu, tässä on oman besserwisserisminsä loimussa unohtunut todeta ,että Terhin alkup. tekstihän on varsin hauska ja nokkela. Vaan kun sen loppuu niin lyhyeen, ja Friedrichin hiljaisuuteen - niin sitä näin helposti ajautuu arvuuttelemaan runon minän ja puhuteltavan persoonia. Minkään sorttista ivaa tai vähättelyä en halua harrastaa, en tässä, en P.Athenen yhteydessä enkä ylipäätään. Sori, kaikille, jos joistain, omasta mielestäni, nokkelista lauseista saa sen kuvan
Minä meinasin muuten nimetä runon viisastelijan elämäkerraksi, niin ällönokkela se on. Mutta sain innoitukseni tuosta Anna-Liisan tekstin Hyperistä, ja kiinnostais vaan tietää, mistä hän sen on sanan napannut. Se on hyvä sana, tälle ajalle just hyvä.
En todellakaan koe ivalliseksi kommenttejasi, halusinkin vähän hassutella sanoilla.
Ajatteletko muuten, että runon minällä ja puhuteltavalla olisi jotkut oikeat esikuvat?
Niin tietysti tarkoitit persoonia noin yleensä, millaisia ne olisivat. Minä ajattelen että tämän ajan on vihdoin katsottava silmästä silmään yli-ihmistään, kysyttävä siltä, missä ihminen saa enää olla vain ihminen. No vastaan että runossa. Ainakin toistaiseksi.
Voi että nää runot ihan ihan mahottomia monisärmäisiä peilejä.
Luulenpa, että olen oivaltanut kirjoittamisesta tänään jotain. Myytti on myytti, kirjoititpa mitä tahansa. Runo voi olla myyttiä tai totta, tietoteksti voi olla myyttiä tai totta, ne voivat olla myös myyttien karstaisessa peitossa tai ne kyseenalaistaa sitä, äänestä riippuen.
Tieto ja totuus edellyttävät ajatustyötä, runouden ja myyttien kääntelyn avulla niitä voi siilata. Huh huijaa...
Ollaaks me Terhin kans ainoita jotka ovat lukeneet Rouva N:än? Ai vai siksikö se on mysteeri, kun se ei auennut?
Tip,tap ja ensiviikolla suoraan estraadilla kotkassa Rouva N ja nakertajat - onko tytöt ja pojat runot jo pantu hiomakoneen läpi? Kuten päivän joulukalenterirunosta huomaatten itse olen harjoittanut hiomisen jaloa taitoa kotkaa silmällä pitäen jo hyvin, hyvin pitkään...
Eihän se voi olla puhemiehen rouva, kun puhemiehen rouva ei ole tuntematon, hänen tavastaan juoda kahvia etiketin vastaisesti, siitäkin tietää koko kansa:)
Niin on, eikö hän jäänytkin miehensä varjoon, oli varjotaiteilija? Vaikka nimenomaan hän on luonut miehensä keskeisen teorian. Nimittäin kerran F oli ampunut laulujoutsenen ja rouva N tästä järkyttyneen huudahti: Jumala varjele! Sinua ei ole olemassa!
F. sukoilematta hyödynsi runoilijavaimonsa oivallusta perhosensiipiteoriasta II: suhteellisesta painovomasta xz x 2 potenssiin kolme integroituna pythagoraan lauseeseen= Tarvitaankin kaksi ja puoli, tai tarkalleen 2,61 perhosen siiveniskua.
Aha, nyt selkis. Selvästi ajatuksia herättävä runo, kun kommentteja on kokonaista 23 (tällä hetkellä). Tuota perhosensiipijuttuakin voisi kehitellä eteenpäin. Kaaosrunoutta.
Tässä kohdassa ymmärrän Friedrichiä hyvin. Tsemppiä, veli!
VastaaPoistaJoo se on filosofi, ei halua keskustella kanssani kovin usein. T. Rva N.
VastaaPoistajoo-o, rva(?)N ei nyt muista, mitä sanoi Friedrichille tänään , eilen ja toissa aamuna »Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen«, - ja mies on nyt ollut pitkään hiljaa ja aatoksissaan.
VastaaPoistaMietelauseen omi sittemmin omakseen eräs toinen filosofian harrastaja.
No tuon runon luin ja ymmärsin hyvin mutta kommentit , niistä en tolkkua saanut mutta te varmaan saitte.
VastaaPoistaPihalla ollaan ja tukevasti. Pitäiskö vielä lisätä, että muuan Adi sai aikanaan vaikutteita Friedrichin ajatuksista. Tästä Adista on tänä syksynä julkaistu upouusi elämäkertakin.
VastaaPoistaNyt putosin minä, korkeuksista.
VastaaPoistaJuu, tässä on oman besserwisserisminsä loimussa unohtunut todeta ,että Terhin alkup. tekstihän on varsin hauska ja nokkela. Vaan kun sen loppuu niin lyhyeen, ja Friedrichin hiljaisuuteen - niin sitä näin helposti ajautuu
VastaaPoistaarvuuttelemaan runon minän ja puhuteltavan persoonia.
Minkään sorttista ivaa tai vähättelyä en halua harrastaa, en tässä, en P.Athenen yhteydessä enkä ylipäätään.
Sori, kaikille, jos joistain, omasta mielestäni, nokkelista lauseista saa sen kuvan
Minä meinasin muuten nimetä runon viisastelijan elämäkerraksi, niin ällönokkela se on. Mutta sain innoitukseni tuosta Anna-Liisan tekstin Hyperistä, ja kiinnostais vaan tietää, mistä hän sen on sanan napannut. Se on hyvä sana, tälle ajalle just hyvä.
VastaaPoistaEn todellakaan koe ivalliseksi kommenttejasi, halusinkin vähän hassutella sanoilla.
Ajatteletko muuten, että runon minällä ja puhuteltavalla olisi jotkut oikeat esikuvat?
Niin tietysti tarkoitit persoonia noin yleensä, millaisia ne olisivat. Minä ajattelen että tämän ajan on vihdoin katsottava silmästä silmään yli-ihmistään, kysyttävä siltä, missä ihminen saa enää olla vain ihminen. No vastaan että runossa. Ainakin toistaiseksi.
VastaaPoistaEn minä enää kehtoo mittää aatella, tänään.
VastaaPoistano, kuitenkin...maailma on täysi filosofi-friedrichejä, mutta Rva N on mysteeri.
Hyvää yötä.
Voi että nää runot ihan ihan mahottomia monisärmäisiä peilejä.
VastaaPoistaLuulenpa, että olen oivaltanut kirjoittamisesta tänään jotain. Myytti on myytti, kirjoititpa mitä tahansa. Runo voi olla myyttiä tai totta, tietoteksti voi olla myyttiä tai totta, ne voivat olla myös myyttien karstaisessa peitossa tai ne kyseenalaistaa sitä, äänestä riippuen.
Tieto ja totuus edellyttävät ajatustyötä, runouden ja myyttien kääntelyn avulla niitä voi siilata. Huh huijaa...
Joillekin itsestään selvää siis. Ei meikäläiselle.
VastaaPoistaOllaaks me Terhin kans ainoita jotka ovat lukeneet Rouva N:än? Ai vai siksikö se on mysteeri, kun se ei auennut?
VastaaPoistaTip,tap ja ensiviikolla suoraan estraadilla kotkassa Rouva N ja nakertajat -
onko tytöt ja pojat runot jo pantu hiomakoneen
läpi? Kuten päivän joulukalenterirunosta huomaatten itse olen harjoittanut hiomisen jaloa taitoa kotkaa silmällä pitäen jo hyvin, hyvin pitkään...
Jos en ymmärrä joitain kommentteja niin en pidä niitä viisasteluna. Kaikkea en voi tietää.
VastaaPoistaMutta rouva än, sen saisi sanoa ääneen..
Rva N. tuntematon. Wovon man nicht sprechen kan, darüber besser zu schweigen... Pegasos pahoillaan.
VastaaPoistaRva N. voisi olla vaikka puhemiehen rouva?
VastaaPoistaEihän se voi olla puhemiehen rouva, kun puhemiehen rouva ei ole tuntematon, hänen tavastaan juoda kahvia etiketin vastaisesti, siitäkin tietää koko kansa:)
VastaaPoistaRva N. on runoilija kuitenkin.
VastaaPoistaNiin on, eikö hän jäänytkin miehensä varjoon, oli varjotaiteilija? Vaikka nimenomaan hän on luonut miehensä keskeisen teorian. Nimittäin kerran F oli ampunut laulujoutsenen ja rouva N tästä järkyttyneen huudahti: Jumala varjele! Sinua ei ole olemassa!
VastaaPoistaF. sukoilematta hyödynsi runoilijavaimonsa oivallusta perhosensiipiteoriasta II: suhteellisesta painovomasta xz x 2 potenssiin kolme integroituna pythagoraan lauseeseen= Tarvitaankin kaksi ja puoli, tai tarkalleen 2,61 perhosen siiveniskua.
VastaaPoistaNyt lupaan lopettaa palturin puhunnan tält viikolt. Kiitos ja kummarrus!
VastaaPoistaP.S. Rouva N. on luova alteregoni,:)
VastaaPoistaAha, nyt selkis. Selvästi ajatuksia herättävä runo, kun kommentteja on kokonaista 23 (tällä hetkellä). Tuota perhosensiipijuttuakin voisi kehitellä eteenpäin. Kaaosrunoutta.
VastaaPoistaJes, kaaosrunoutta, teorioita, itseluotuja lainalaisuuksia, vanhoja lainattuja varastettuja sinisiä ja uusia - mielenkiintoista !
VastaaPoista