HARJUJEN VÄLIIN VIRITETTY RAJATON JA VAPAA RUNOILEVA YHTEISÖ. RUNOUTTA VUODESTA 2009 ALKAEN.

keskiviikko 3. helmikuuta 2010

Kotiinpaluu

Lainaan kaksi kohtaa kirjasta jota juuri olen lukemassa.
Kirjan nimi on KOTIINPALUU. Alaotsikko 108 ajatusta tietoisesta läsnäolosta: Jon Kabat-Zinn , on kirjoittaja.
Sattuman kauppaa tai mitä lie mutta käsittelee hiljaisuutta.

103
Kun menettäminen synnyttää meissä suurta surua ja tuskaa ja kun vaikerrus ja kyynelvirrat ovat tyrehtyneet ja olemme lakanneet repimästä hiuksiamme, tulee hetki jolloin vaivumme hiljaisuuteen. Hiljaisuus on todellinen rukous.

105
Tietoisen läsnäolon kellot soivat jokaisessa hetkessä kutsuen meitä olemaan läsnä ja muistuttaen meitä siitä, että voimme havahtua elämäämme nyt, kun elämme sitä.

8 kommenttia:

  1. Kiitos. Heti alkaa kiinnostaa kirja ja kirjailija. Minun makuuni kyllä.

    VastaaPoista
  2. Kabat-Zinn on tuttu, ämöriikkalainen stressiguru. Oikein hyvä jätkä.

    VastaaPoista
  3. Ai tunsit hänet, minulle ihan uusi tuttavuus mutta kyllä, mielenkiintoinen.

    VastaaPoista
  4. Hän palautti sen kirjastoon,
    että minä saisin lainata sen.
    Piip.Pi piip.
    Ny se kirja meni.

    Anteeksi hän palautti sen ja se meni tonne!
    Mikä kirja?
    En minä tiedä.
    Vaaleanpunainen tämänpakuisnen Basmanbook.

    Arvoitus: minne se kirja meni ja saatiinko se takaisin ja mikä sirja se oikein oli?

    Sitte me taas naurettiin elämän kyllyydestä!

    VastaaPoista
  5. Hiljaisuus on rukous. Kannatetaan!

    VastaaPoista
  6. Toivottavasti se Basmanbook ei hävinnyt lopullisesti. Tämä Kabat-Zinn pyörittää tietääkseni jotain ihan virallisluontoista stressiklinikkaa Amerikoissa ja "Olet jo perillä" esim. on lukemisen arvoinen. Kaba on on hyvä jäbä! (vaikka guru onkin)

    VastaaPoista
  7. Joo kyllä niitä guruja saa olla että on jotain ajateltavaa jossa ei ole samaa kun aina. Ottaa niistä sen mikä itselle sopii.
    Olen zeniläistä ajattelua tutkinut myös muutaman vuoden.

    VastaaPoista