HARJUJEN VÄLIIN VIRITETTY RAJATON JA VAPAA RUNOILEVA YHTEISÖ. RUNOUTTA VUODESTA 2009 ALKAEN.

sunnuntai 17. tammikuuta 2010

Ajan tekijä

Huutelen ajatuksiani kuin mikäkin
kiihkoilija!!

Kuunnelkaa nyt minua, eikö kukaan ymmärrä tätä?

Heilutan käsiäni korokkeella Lontoon Hyde Parkin reunalla

Maailma, minä täällä!

Miksette huomaa minua pientä ihmistä!


Kuka tuo on? Kuka puhuu, kysyy Ismo A:kin.

Hyvä kysymys, minäkö vai joku muu?

Tämä aika. Tämä aika ojentaa minua.

Otan kyllä kyllä vastuun,
sillä myös minä olen tämä aika.

Minähän tätä aikaa teen.

4 kommenttia:

  1. Ääntään on vaikea saada kuulumaan skitsofreenisessä maailmassa, jossa hyvinvointi perustuu siihen, että tietyt asiat pidetään tiedoisuuden ulkopuolella tai niihin suhtaudutaan avoimen kyynisesti.

    VastaaPoista
  2. Pegasos puhuu viisaasti. Juuri noin se on, vaikka en olisi osannut sitä itse tiivistää noin osuvasti.

    Tuohon on mahdoton mitään lisätä.

    VastaaPoista
  3. Hei Pega, erittäin mielenkiintoinen ajatus: tietyt asiat pidetään tietoisuuden ulkopuolella tai niihin suhtaudutaan avoimen kyynisesti. Tuntuu todelta. Mitä ajattelet, että nämä tietyt asiat ovat?

    VastaaPoista
  4. Lähinnä ajattelin hyvinvoinnin epätasaista jakautumista eli globaalia näkökulmaa. Ilman tiettyä itsepetosta ei voi kestää käsittämättömän ankeita olosuhteita, jotka joka toisella ihmisellä maapallolla on. Kyynisesti voi selittää, että se on niiden oma syy, kun ovat sellaisia, tai sitten voi kuvitella, ettei tässä asutakaan samalla pallolla. Hyvinvoinnin epätasaisuutta löytyy kyllä paljon lähempääkin, vanhukset esimerkiksi, jotka taloudellinen ajattelu (jolla ei ole sen toisaalla käsitellyn tunneälyn kanssa mitään tekemistä) on siirtänyt marginaaliin.

    VastaaPoista